کلاه زردها اعلام کردند که «بعد از ۴۰ روز کار در شرایط سخت جنگی، عادلانه نیست حقوق مان زیاد نشود و همان دستمزد سال قبل را به ما بپردازند».
نمایندگان اپراتورهای پست های فشار قوی برق در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از عدم ابلاغ احکام حقوقی جدید انتقاد کردند.
کلاه زرد ها می گویند: برخلاف وعدهها و قولهای سابق، سازمان توانیر دستور داده است، دستمزد فروردینِ اپراتورها براساس احکام سال قبل پرداخت شود به این معنا که هیچ افزایش حقوقی در نظر نگیرند و همان حقوق اسفند را به نیروها بپردازند.
این کارگران میگویند: رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر در صدا و سیما اعلام کرد حتماً تا پایان فروردین باید قراردادهای پرسنل دولت با افزایش مزد ۱۴۰۵ صادر شود اما برخلاف این دستور، وزارت نیرو و توانیر با قید فوریت، به دستگاههای زیرمجموعه ابلاغ کردهاند چون هنوز ابلاغیه مزد سال جاری به دست ما نرسیده است، حقوق فروردین پرسنل را بر مبنای مزد ۱۴۰۴ بپردازید.
آنها با تأکید بر اینکه اوضاع معیشتی کلاه زردها اصلاً خوب نیست و در این وضعیت بدِ تورمی، گیر افتاده ایم؛ افزودند: در ایام جنگ، بچه های برق و فشار قوی همیشه و هر روز پای کار بودند و نگذاشتند حتی یک ساعت بی برقی به شبکه تحمیل شود؛ حالا مزد زحمات مان را اینگونه می دهند؟! این حق ما نیست…
کلاه زرد ها اعلام کردند که «بعد از ۴۰ روز کار در شرایط سخت جنگی، عادلانه نیست حقوقمان زیاد نشود و همان دستمزد سال قبل را به ما بپردازند».
