مقامات آمریکایی مظنون هستند که هکرهای ایرانی پشت سری از نفوذها به سیستمهایی هستند که میزان سوخت مخازن خدماتی ایستگاههای بنزین در چندین ایالت را نظارت میکنند، به گفته چندین منبع آگاه از این فعالیتها هکرهای مسئول، سیستمهای سنجش مخازن خودکار (ATG) را که به صورت آنلاین و بدون حفاظت با رمز عبور قرار داشتند، مورد سوءاستفاده قرار دادهاند. این امر در برخی موارد به آنها اجازه داده است تا خوانشهای نمایشی مخازن را دستکاری کنند، اما نه سطح واقعی سوخت در آنها را، به گفته این منابع.
این نفوذهای سایبری تاکنون باعث آسیب فیزیکی یا ضرر نشدهاند، اما این نفوذها نگرانیهای ایمنی را ایجاد کردهاند، زیرا دسترسی به یک سیستم ATG میتواند در نظریه به یک هکر اجازه دهد تا نشت گاز را بدون تشخیص باقی بگذارد، به گفته کارشناسان خصوصی و مقامات آمریکایی.
منابع آگاه از تحقیقات گفتند که سابقه ایران در هدف قرار دادن سیستمهای مخازن سوخت یکی از دلایلی است که این کشور را به عنوان مظنون اصلی قرار میدهد. با این حال، این منابع هشدار دادند که دولت آمریکا ممکن است نتواند به طور قطعی تعیین کند که چه کسی مسئول بوده است، به دلیل عدم شواهد جنایی باقی مانده از سوی هکرها.
